Beykozlu
New member
Son 25 yıldır, kocam Michael ve ben, Paris’in Sol Yakası’ndaki Saint-Germain-des-Prés’de, gençken hakkında okuduğumuz bir mahallede yaşıyoruz. Şehrin en ünlü iki edebi kafesine ev sahipliği yapıyordu: Ernest Hemingway ve The New Yorker Paris muhabiri Janet Flanner’ın bir resminin arka duvara en sevdiğim masanın arkasında asılı olduğu Les Deux Magots ve sık sık ikiye katlanan Café de Flore. Simone de Beauvoir ve Jean-Paul Sartre’ın oturma odası olarak. Gece yarısına kadar açık kalan kitapçılar ve o zamandan çok önce insanlarla dolu olan kafe terasları vardı. Artık restoranlarla dolu olan Rue de Seine, kaldırıma açık birçok mağazanın bulunduğu işlek bir pazar caddesiydi. Bir balık pazarı ve yerde talaş, sebze tezgahları ve bir kasap dükkanı vardı. danagerie. Köşede, Rue de Buci’de bir çiçekçi dükkânı vardı ve Michael, “Paris’te Bir Amerikalı”nın sahnesi olarak iki katına çıkabileceğini düşündü. O filmde dans eden Gene Kelly hiç görünmedi ama Catherine Deneuve’ü birçok kez gördük.
Bunların hepsi hayal ettiğim gibiydi. Bilmediğim şey, dairemizden sadece birkaç adım ötede pek çok pastane bulacağımdı. Ya da yıllar içinde, gıda pazarları kapanıp çiçekçi dükkanı istiridye ve şarap için iyi bir yer haline geldikçe, pastaneler çoğalacak ve insanların Saint-Germain-des-Prés dediği köyün benim küçük köşem, pasta severler için cennet. Birkaç dakika içinde, Pierre Hermé’den Ladurée’ye ve pencerede ünlü kremalı pastalarını yaptıkları Aux Merveilleux de Fred’e yürüyerek gidebilirim. Benim gibi bir ev fırıncısı için her sokakta, her gün ilham var. Bir de rahatlık var. Süslü hamur işlerinin, rengarenk gâteauxların, çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır bonbonlar’ın ardında, kimisi yüzyıllardır kimisi yüzyıllardır sevilen standartlar, tatlılar var.
denilen tereyağlı kurabiyeleri düşünüyorum sablé; chouquettes, yaklaşık 500 yıl önce Catherine de Medici’nin şefi tarafından mükemmelleştirilen bir tariften türetilen, inci şekere sarılmış küçük, içi doldurulmamış kremalı puflar; beyaz bezeler rozet kadar küçük ve kümülüs bulutları kadar kabarık – ve bazen hemen hemen aynı boyuttadır; çıtır puf böreği avuç içi parmakları; ve favorilerim, küçük cevizli kekler olarak bilinen finansçılar.
Finansçılar pasta dünyasının sade Jane’leridir. Genellikle sırsız, buzsuz, herhangi bir şekilde süslemesizdirler. Ve böyle olmaları gerekiyordu – DNA’larında basitlik inşa edildi. Hikaye, 1800’lerin sonlarında Paris borsasının yakınında bir dükkânı olan pasta şefi Lasne’nin, borsacı müşterileri için ellerini rahatsız etmeyecek bir muamele olarak bu küçük kekleri yarattığına dayanıyor. Duyduğum versiyon biraz daha dolgundu. Biri bana bir keresinde brokerlerin, aynı zamanda finansçılar, öğleden sonra mola vermek için dükkana geldiklerini ve her zaman aceleleri olduğunu – bıçak ve çatal gerektiren hamur işleri için zamanları olmadığını ve tadına varmak için bir anlarının olmadığını – ve yapmaya çalıştıklarını söyledi. kırıntı bırakan her şeyden kaçının. Kravatlarından, atletlerinden ve sakallarından pasta parçalarını temizlemeye çalışırken borsaya geri döndüklerini hep hayal etmişimdir.
Lasne’nin yarattığı minyatür pasta elden yenebilirdi. Yer fıstığı – genellikle badem – ile yapıldı ve yumurta akı ile karıştırıldı, bu nedenle dokusunun hafif bir çiğnenmesi vardı. Ve tereyağı vardı, bolca tereyağı, tada yuvarlaklık kattı ve düşündüm ki, pastayı adını aldığı insanlar kadar zengin hale getirdi. Müşterileri için daha da çekici kılmak için – ya da belki de kurnaz bir espri anlayışı olduğu için – Lasne kekleri altın külçeleri taklit edecek şekilde dikdörtgen tenekelerde pişirdi. etrafındaki hikayeleri seviyorum finansçılar o kadar çok ki keklerin efsanelerine uygun olduğunu bulmak neredeyse bir rahatlama gibi geliyor. Sessizce lezzetlidirler – tereyağı, fındık ve şekerin gizli çekicilikleri vardır. Tatmin edicidirler – küçük bir kısım büyük bir zevk verir. Ve fırıncılar için bir ilham kaynağı – tarif, çeşitliliği davet ediyor.
Finansçılar diğer fındık çeşitleri ile yapılabilir; genellikle fındıkla yapılırlar ve özellikle antep fıstığıyla güzeldirler. Eritilmiş tereyağı kızarabilir, bu da pastaya daha derin bir lezzet ve daha fazla renk katar. Baharatlar hamura karıştırılabilir. Pişirmeden önce keklerin üstüne bir dut veya ince bir dilim meyve eklenebilir. sanırım dalga geçtim finansçı en az bir düzine yol, ancak her zaman geri döndüğüm tarifin oyunu, doğranmış çikolata ile yapılır ve Fransız pastanelerinde şu şekilde bilinir: kaplan, yani çizgili. Adını ilk gördüğümde yanlış anlamıştım – “kaplan” anlamına geldiğini düşündüm ve o zamandan beri onlara “kaplan kekleri” diyorum. Gelenekten kopan, kaplan genellikle biraz ganaj ile doldurulur.
Kaplan kekim gerçekten bir kek – tek tek kalıplar yerine yuvarlak bir tavada pişiriyorum. Eritilmiş tereyağı var ama klasik tariften biraz daha az; tabii ki yumurta akı, çünkü onlar pastanın dokusunun anahtarı; ve daha büyük kekin eşit şekilde pişmesine yardımcı olmak için biraz mayalama. Bir tutam ganaj yerine tüm pastayı bolca kapladım ve hatta üstüne kızarmış badem serptim. Hem zarif hem de rahat. Bir akşam yemeği tatlısı olabilir ya da çok güzel kestiği ve şeklini çok iyi tuttuğu için bir atıştırmalık olabilir. Yavaşça veya koşarken yenebilir. Ruhta, orijinal pastayı yankılıyor. Gerçekte, parmaklarınızı bulaştırır ve burada veya orada birkaç kırıntı ve dudaklarınızda belirgin bir çikolata izi bırakmaya eğilimlidir. Borsacılar dikkat.
Tarif:Çikolatalı Bademli Kaplan Kek
<saat/>
Dorie Greenspan, dergide Eat köşe yazarıdır. Yemek kitapları ve yazıları için beş James Beard Ödülü kazandı. Yeni yemek kitabı “Dorie ile Pişirme”.
Bunların hepsi hayal ettiğim gibiydi. Bilmediğim şey, dairemizden sadece birkaç adım ötede pek çok pastane bulacağımdı. Ya da yıllar içinde, gıda pazarları kapanıp çiçekçi dükkanı istiridye ve şarap için iyi bir yer haline geldikçe, pastaneler çoğalacak ve insanların Saint-Germain-des-Prés dediği köyün benim küçük köşem, pasta severler için cennet. Birkaç dakika içinde, Pierre Hermé’den Ladurée’ye ve pencerede ünlü kremalı pastalarını yaptıkları Aux Merveilleux de Fred’e yürüyerek gidebilirim. Benim gibi bir ev fırıncısı için her sokakta, her gün ilham var. Bir de rahatlık var. Süslü hamur işlerinin, rengarenk gâteauxların, çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır bonbonlar’ın ardında, kimisi yüzyıllardır kimisi yüzyıllardır sevilen standartlar, tatlılar var.
denilen tereyağlı kurabiyeleri düşünüyorum sablé; chouquettes, yaklaşık 500 yıl önce Catherine de Medici’nin şefi tarafından mükemmelleştirilen bir tariften türetilen, inci şekere sarılmış küçük, içi doldurulmamış kremalı puflar; beyaz bezeler rozet kadar küçük ve kümülüs bulutları kadar kabarık – ve bazen hemen hemen aynı boyuttadır; çıtır puf böreği avuç içi parmakları; ve favorilerim, küçük cevizli kekler olarak bilinen finansçılar.
Finansçılar pasta dünyasının sade Jane’leridir. Genellikle sırsız, buzsuz, herhangi bir şekilde süslemesizdirler. Ve böyle olmaları gerekiyordu – DNA’larında basitlik inşa edildi. Hikaye, 1800’lerin sonlarında Paris borsasının yakınında bir dükkânı olan pasta şefi Lasne’nin, borsacı müşterileri için ellerini rahatsız etmeyecek bir muamele olarak bu küçük kekleri yarattığına dayanıyor. Duyduğum versiyon biraz daha dolgundu. Biri bana bir keresinde brokerlerin, aynı zamanda finansçılar, öğleden sonra mola vermek için dükkana geldiklerini ve her zaman aceleleri olduğunu – bıçak ve çatal gerektiren hamur işleri için zamanları olmadığını ve tadına varmak için bir anlarının olmadığını – ve yapmaya çalıştıklarını söyledi. kırıntı bırakan her şeyden kaçının. Kravatlarından, atletlerinden ve sakallarından pasta parçalarını temizlemeye çalışırken borsaya geri döndüklerini hep hayal etmişimdir.
Lasne’nin yarattığı minyatür pasta elden yenebilirdi. Yer fıstığı – genellikle badem – ile yapıldı ve yumurta akı ile karıştırıldı, bu nedenle dokusunun hafif bir çiğnenmesi vardı. Ve tereyağı vardı, bolca tereyağı, tada yuvarlaklık kattı ve düşündüm ki, pastayı adını aldığı insanlar kadar zengin hale getirdi. Müşterileri için daha da çekici kılmak için – ya da belki de kurnaz bir espri anlayışı olduğu için – Lasne kekleri altın külçeleri taklit edecek şekilde dikdörtgen tenekelerde pişirdi. etrafındaki hikayeleri seviyorum finansçılar o kadar çok ki keklerin efsanelerine uygun olduğunu bulmak neredeyse bir rahatlama gibi geliyor. Sessizce lezzetlidirler – tereyağı, fındık ve şekerin gizli çekicilikleri vardır. Tatmin edicidirler – küçük bir kısım büyük bir zevk verir. Ve fırıncılar için bir ilham kaynağı – tarif, çeşitliliği davet ediyor.
Finansçılar diğer fındık çeşitleri ile yapılabilir; genellikle fındıkla yapılırlar ve özellikle antep fıstığıyla güzeldirler. Eritilmiş tereyağı kızarabilir, bu da pastaya daha derin bir lezzet ve daha fazla renk katar. Baharatlar hamura karıştırılabilir. Pişirmeden önce keklerin üstüne bir dut veya ince bir dilim meyve eklenebilir. sanırım dalga geçtim finansçı en az bir düzine yol, ancak her zaman geri döndüğüm tarifin oyunu, doğranmış çikolata ile yapılır ve Fransız pastanelerinde şu şekilde bilinir: kaplan, yani çizgili. Adını ilk gördüğümde yanlış anlamıştım – “kaplan” anlamına geldiğini düşündüm ve o zamandan beri onlara “kaplan kekleri” diyorum. Gelenekten kopan, kaplan genellikle biraz ganaj ile doldurulur.
Kaplan kekim gerçekten bir kek – tek tek kalıplar yerine yuvarlak bir tavada pişiriyorum. Eritilmiş tereyağı var ama klasik tariften biraz daha az; tabii ki yumurta akı, çünkü onlar pastanın dokusunun anahtarı; ve daha büyük kekin eşit şekilde pişmesine yardımcı olmak için biraz mayalama. Bir tutam ganaj yerine tüm pastayı bolca kapladım ve hatta üstüne kızarmış badem serptim. Hem zarif hem de rahat. Bir akşam yemeği tatlısı olabilir ya da çok güzel kestiği ve şeklini çok iyi tuttuğu için bir atıştırmalık olabilir. Yavaşça veya koşarken yenebilir. Ruhta, orijinal pastayı yankılıyor. Gerçekte, parmaklarınızı bulaştırır ve burada veya orada birkaç kırıntı ve dudaklarınızda belirgin bir çikolata izi bırakmaya eğilimlidir. Borsacılar dikkat.
Tarif:Çikolatalı Bademli Kaplan Kek
<saat/>
Dorie Greenspan, dergide Eat köşe yazarıdır. Yemek kitapları ve yazıları için beş James Beard Ödülü kazandı. Yeni yemek kitabı “Dorie ile Pişirme”.