Ottolenghi Baş Aşçısından Baharatlı Karides ve Yeşiller

Beykozlu

New member
Yemekte özgünlük arayışımızda, iyi yemeklerin her türlü dolambaçlı yoldan ortaya çıktığı gerçeğini gözden kaçırma eğilimindeyiz. Başlangıçlarında doğrusal, dolaysız veya üzerinde düşünülmüş hiçbir şey yoktur. Çoğu zaman bir köken veya tek bir gerçek kaynak yoktur. Tüm yemekler, kelimenin en iyi anlamıyla füzyon yemekleridir. Bizi insan yapan türden bir akışkanlıktan gelirler. Bunlar, bireylerin veya ailelerin, yolculuklarının ve karmaşık durumlarının hikayeleridir.

Bu nedenle “otantik” bir yemek aramak için gidilecek en iyi yer genellikle bir bölge veya belirli bir zaman değildir. Kişisel bir hikayeyi, bir dizi olayı ve inanılmaz lezzetli bir şeyle sonuçlanan mutlu tesadüfleri takip ederseniz, özgünlük – anlamlı özgünlük – üzerinde tökezleme olasılığınız çok daha yüksektir.

Baharatlı Hindistan Cevizi Yeşillerinin hikayesi böyle. Hindistan cevizi sütü ile pişirilen taro yapraklarıyla yapılan, çok sevilen bir Filipin yemeği olduğunu söyleyebilirim. Taro yaprakları yerine pazı koyarak ve onu garnitür yerine tek başına bir yemek haline getirmek için karides ve datterini domatesleri ekleyerek kökenden nasıl saptığım hakkında konuşabilirim. Yapılan diğer küçük ayarlamalar hakkında konuşabilirim, ancak referanslar için çevrimiçi olduğumda, tahmin edilebileceği gibi, monolitik bir tabak ve varyasyonları değil, onları yapan insanların hikayeleri olarak okuduğum birçok laing işi var. .


Bu nedenle, her zaman olduğu gibi, yemeğimin hikayesini, yaratılışına ilham veren kişi, Elaine Goad ve onun dünyamla olan kesişimi üzerinden anlatmayı tercih ediyorum.

Elaine Hong Kong, Filipinler ve İngiltere’de büyüdü. Filipinli bir anne ve Kanadalı bir babanın çocuğu olarak dünyaya gelen Elaine, çok erken yaşlardan itibaren mutfağın büyüsüne kapıldı ve annesi bu aşamada onun mutfakta olmasını sevmese de Elaine, annesini ve anne tarafından büyükbabasını sayıyor. , ona şef olması için ilham veren aşçılar olarak.

Yine de Elaine’in bu dünyaya yerleşmesi uzun bir yolculuk aldı.

Otelcilik okumayı ilk düşündüğünde, babası onu bunun yerine işletme diploması almaya teşvik etti. Bir kariyer seçmek üzere genç yetişkinlerin pek çok endişeli ebeveyni (benimki dahil) gibi, mutfaktaki iş beklentileri konusunda endişeliydi. Ayrıca büyürken tanıdığı küçük telaşlı kızın, sebzelere gerçekten tahammül edemeyen kızın, geçimini sağlamak için yemek yapma konusunda gerçekten ciddi olduğuna da inanamıyordu.

Belki Elaine kendisi de buna yeterince inanmadı, bu yüzden Vancouver’da iki yıl işletme okudu. Ama dediği gibi, “O böceği sallayamadım.” Sonunda, sevdiği mutfak çalışmalarını yapmak için Filipinler’e geri döndü.


Yine de babası endişelerinde biraz haklı olabilirdi. Öğreniminden sonra Manila’da bir otelde çalıştığı ilk iş ona yeterince para kazandırmadı, bu yüzden sonraki iki yılını seyahat acentesi olarak çalışarak geçirdi.


Ve yine Elaine mutfağa geri dönmek zorunda kaldı. Ve yine, babasının bununla bir ilgisi vardı, ancak bu sefer destekleyici bir şekilde. Londra’daki Ottolenghi’de işe gitme arzusu onu etkilemiş gibi görünüyor ve bunun için son derece minnettarım. Görüyorsunuz, Ottolenghi kitapları Goad hanesinin temel taşıydı. Elaine’in annesi ve babası, Kanadalı büyükannesi gibi hayranlardı, bu yüzden yemeğim genellikle aile yemeklerinde servis edilirdi.

Ottolenghi için çalışmaya gitmek, sanırım, daha amaçlı bir hırstı ve bu nedenle, yedi yıl önce, Elaine mutfaklarımızdan birine girdi, ardından mutfak kapıcısından komise şefine, salata şefinden baş aşçıya meteorik bir yükseliş izledi. Bence bunca yıllık beklemenin ona inanılmaz bir itici güç kazandırdığını ve büyük yetenekle birleştiğinde onu olağanüstü bir şef yaptığını varsaymak doğru olur.

Şu anda, Batı Londra’daki Chelsea’deki en yeni mutfağımızı başlatmak da dahil olmak üzere, şirketimizde dört baş aşçı pozisyonuna sahip. Menüye ilk önce döşemeye dayalı bir yemek koydu. Elaine, “rahatlık bölgesinin” Doğu Asya’dan yemek pişirmek olduğunu söylüyor: Filipinler, Tayland, Malezya ve Kore. Bu mutfakları içgüdüsel olarak, düşünmeden pişiriyor. Elaine-Ottolenghi ile buluştuğunda, genellikle yemek kitaplarına gider. Bu yüzden, çocukluğunun yumurtlamasını, menüsü için ihtiyaç duyduğu morina balığıyla eşleştirmek için, meslektaşlarım Sami Tamimi ve Tara Wigley tarafından yazılan Filistin yemek kitabı “Falastin”e göz attı ve orada balıklar için bir baharat karışımı buldu. Kakule, kimyon, kırmızı biber ve zerdeçal içeren karışımın hafif tatlılığı, balık ve hindistancevizi yeşillikleri ile mükemmel çalıştı. Bir vuruştu.

Yemeğin yolculuğundaki son bölüm, Ottolenghi test mutfağına ulaştığı zamandı; ev aşçıları için daha ulaşılabilir hale getirmek için morina ile karidesi değiştirmeye karar verdik. Karidesin tatlılığını maskelememek için baharatın yumuşatılması gerekiyordu, ama yemeğin özü kaldı, ya da en azından umduğum buydu. Elaine en son sürüme olumlu (ya da olumsuz) demek için geldiğinde, taro’nun pazı ile yer değiştirmesi ve onun tadına ne kadar çok benzediği konusunda o kadar endişeli değildim; En önemli soru, onun için gerçek olup olmadığı, Elaine’in hikayesiyle hala yankılanıp yankılanmadığıydı. Ve çok şükür, öyleydi!

Yemek tarifi:Domates ve Karidesli Baharatlı Hindistan Cevizi Yeşillikleri
 
Üst