Beykozlu
New member
Los Angeles’ta çok şanslıysanız, sonbaharda yağlı portakal meyveleriyle dolu, hemen ulaşabileceğiniz büyük, budaklı bir hurma ağacınız var. Ben buna sahip değilim, ama bir arkadaşım var – başka bir şans – ve ailesi meyvelerini her mevsim cömertçe veriyor.
Bazı hurmaların anavatanı Kuzey Amerika’dır, ancak yılın bu zamanında imrendiklerim değil. Hachiya çeşidi Güney Kaliforniya’nın her yerinde yetişir, ancak Çin’e özgüdür ve orada olduğu kadar Kore ve Japonya’da da değerlidir. Olgunlaşmamış hachiya hurması özellikle güzeldir: küçük yuvarlak yakaları, parlak turuncu kabukları ve kapalı göz kapaklarınızdan süzülen güneş ışığının rengiyle parlak tenleri ile kalın dallar üzerinde neredeyse kalp şeklindedir. Ancak tüm bunlara rağmen, yemek için o kadar iyi değiller, en azından hemen değil – meyve suları o kadar buruk, o kadar tannik, o kadar ilk şarap tadına benziyor ki, diliniz istemsizce çekiliyor.
Etler damlayan ve neredeyse yarı saydam olana kadar bekleyip olgunlaşmalarına izin verebilir veya onları kurutabilirsiniz. Meyve kurutulduğunda, başlangıçtaki tüm güzelliğini yitirip küçülüp koyulaştığında, o kadar derin buruşmuş ki neredeyse çıkıntılı, şüpheli görünen bir şeker külüyle kaplanmış, işte o zaman gerçekten lezzetli hale geldiğinde, bir parça gibi dönüştüğünde. şarküteri. Meyve küçükse ve hava güneşli ve kuruysa bu birkaç hafta, değilse biraz daha uzun sürer.
Şekillerini ve nemlerini eşitlemek ve içindeki lifleri yumuşatmak için her gün ya da öylesine masaj yapılan Japon kuru hurması olan hoshigaki’yi ilk yaptığımda, şehrin Highland Park kısmındaki aşçılık hocası Sonoko Sakai’nin evindeydi. . Bahçedeki bir masanın etrafında durup meyveleri yıkadık, budadık ve soyduk, her bir sapı bir düğümle bağladık, sonra hurmaları sadece birkaç saniye kaynar suya batırdık. Saatler süren işimizi bitirdiğimizde, 200’den fazla meyve güneş ışığında uzun bir tekerlekli sehpanın üzerinde sallandı. Ama kendi evimde sahne daha az çekiciydi: Çamaşır askılığımda asılı duran ve esinti yükselirse devrilmekle tehdit eden bir düzine ip.
Her gün, rafı dışarı taşıdım ve devrilmesi ihtimaline karşı güneş ışığına temiz bir hasırın üzerine koydum, hurmaları birbirine değmeyecek şekilde ayarladım. Günler geçtikçe daha çok bağlandım. Alkole batırılmış bir pamuklu çubukla donanmış olarak, meyvelerin ışıktan veya havadan yoksun bırakıldığı yerlerde oluşabilecek rahatsız edici küf lekeleri olup olmadığını kontrol ettim. Tek bir hurma kaybetmek istemedim! Köpeklerim bu titreşimlerin yoğunluğunu fark etti ve meyveyi dışarı koyduğumda meyvenin yanında yatarak, onu kapmak sincaplarından ve kuşlardan koruyarak koruyucu oldu.
Bu sürecin bir ayı sonsuzluk gibi görünebilir, ancak mutfaktaki her şey kendi özel zaman ölçeğinde ilerliyor. Buzdolabının arkasında köpüren kimchi. Kavanozlarında gevşeyen tuzlu limonlar. Yoğurt hoş bir şekilde ekşir. Meyveye her gün masaj yapmayı taahhüt etmek konusunda endişeliydim, ancak bu adım, önerilen kelime kadar ayrıntılı değildi. Her meyveyi yere bırakmıyor ve ufacık minik düğümlerini çözmüyordum. Masaj, şurada burada şefkatle sıkmaya, nazikçe yoğurmaya, dostça bir check-in’e çok daha yakındı. “Kurutulmuş” da pek doğru bir kelime gibi görünmüyordu. Yaklaşık üç hafta sonra, şekerler yüzeyde çiçek açtığında, meyveler taze olduklarından çok daha küçüktü, ama yine de önemliydi – kalın ve harika dolgun, dokunuşa hassas.
Onları kesip açtığımda, derin ve parlak bir kahverengiydiler. Bazıları diğerlerinden daha tatlıydı, ama hepsinin zengin, şurupsu, neredeyse çiçeksi bir tadı, karmaşık ve hafif alkollü bir tadı vardı. Onlara biraz peynirli ya da taze kırmızı cevizli yapmak istemiştim, ama her dilim dilim kestiğimde, her seferinde biraz, ballı kokunun ağzımı doldurmasına izin vererek, acaba ister miydim diye merak ettim. Bunu nasıl tarif edeceğimi bul ve arkadaşlarım ağaçlarından hurma toplamama izin verdiği sürece bundan sonra her yıl bu süreçten geçeceğimi bilerek.
Tarif:Hoshigaki (Kuru Hurma)
Bazı hurmaların anavatanı Kuzey Amerika’dır, ancak yılın bu zamanında imrendiklerim değil. Hachiya çeşidi Güney Kaliforniya’nın her yerinde yetişir, ancak Çin’e özgüdür ve orada olduğu kadar Kore ve Japonya’da da değerlidir. Olgunlaşmamış hachiya hurması özellikle güzeldir: küçük yuvarlak yakaları, parlak turuncu kabukları ve kapalı göz kapaklarınızdan süzülen güneş ışığının rengiyle parlak tenleri ile kalın dallar üzerinde neredeyse kalp şeklindedir. Ancak tüm bunlara rağmen, yemek için o kadar iyi değiller, en azından hemen değil – meyve suları o kadar buruk, o kadar tannik, o kadar ilk şarap tadına benziyor ki, diliniz istemsizce çekiliyor.
Etler damlayan ve neredeyse yarı saydam olana kadar bekleyip olgunlaşmalarına izin verebilir veya onları kurutabilirsiniz. Meyve kurutulduğunda, başlangıçtaki tüm güzelliğini yitirip küçülüp koyulaştığında, o kadar derin buruşmuş ki neredeyse çıkıntılı, şüpheli görünen bir şeker külüyle kaplanmış, işte o zaman gerçekten lezzetli hale geldiğinde, bir parça gibi dönüştüğünde. şarküteri. Meyve küçükse ve hava güneşli ve kuruysa bu birkaç hafta, değilse biraz daha uzun sürer.
Şekillerini ve nemlerini eşitlemek ve içindeki lifleri yumuşatmak için her gün ya da öylesine masaj yapılan Japon kuru hurması olan hoshigaki’yi ilk yaptığımda, şehrin Highland Park kısmındaki aşçılık hocası Sonoko Sakai’nin evindeydi. . Bahçedeki bir masanın etrafında durup meyveleri yıkadık, budadık ve soyduk, her bir sapı bir düğümle bağladık, sonra hurmaları sadece birkaç saniye kaynar suya batırdık. Saatler süren işimizi bitirdiğimizde, 200’den fazla meyve güneş ışığında uzun bir tekerlekli sehpanın üzerinde sallandı. Ama kendi evimde sahne daha az çekiciydi: Çamaşır askılığımda asılı duran ve esinti yükselirse devrilmekle tehdit eden bir düzine ip.
Her gün, rafı dışarı taşıdım ve devrilmesi ihtimaline karşı güneş ışığına temiz bir hasırın üzerine koydum, hurmaları birbirine değmeyecek şekilde ayarladım. Günler geçtikçe daha çok bağlandım. Alkole batırılmış bir pamuklu çubukla donanmış olarak, meyvelerin ışıktan veya havadan yoksun bırakıldığı yerlerde oluşabilecek rahatsız edici küf lekeleri olup olmadığını kontrol ettim. Tek bir hurma kaybetmek istemedim! Köpeklerim bu titreşimlerin yoğunluğunu fark etti ve meyveyi dışarı koyduğumda meyvenin yanında yatarak, onu kapmak sincaplarından ve kuşlardan koruyarak koruyucu oldu.
Bu sürecin bir ayı sonsuzluk gibi görünebilir, ancak mutfaktaki her şey kendi özel zaman ölçeğinde ilerliyor. Buzdolabının arkasında köpüren kimchi. Kavanozlarında gevşeyen tuzlu limonlar. Yoğurt hoş bir şekilde ekşir. Meyveye her gün masaj yapmayı taahhüt etmek konusunda endişeliydim, ancak bu adım, önerilen kelime kadar ayrıntılı değildi. Her meyveyi yere bırakmıyor ve ufacık minik düğümlerini çözmüyordum. Masaj, şurada burada şefkatle sıkmaya, nazikçe yoğurmaya, dostça bir check-in’e çok daha yakındı. “Kurutulmuş” da pek doğru bir kelime gibi görünmüyordu. Yaklaşık üç hafta sonra, şekerler yüzeyde çiçek açtığında, meyveler taze olduklarından çok daha küçüktü, ama yine de önemliydi – kalın ve harika dolgun, dokunuşa hassas.
Onları kesip açtığımda, derin ve parlak bir kahverengiydiler. Bazıları diğerlerinden daha tatlıydı, ama hepsinin zengin, şurupsu, neredeyse çiçeksi bir tadı, karmaşık ve hafif alkollü bir tadı vardı. Onlara biraz peynirli ya da taze kırmızı cevizli yapmak istemiştim, ama her dilim dilim kestiğimde, her seferinde biraz, ballı kokunun ağzımı doldurmasına izin vererek, acaba ister miydim diye merak ettim. Bunu nasıl tarif edeceğimi bul ve arkadaşlarım ağaçlarından hurma toplamama izin verdiği sürece bundan sonra her yıl bu süreçten geçeceğimi bilerek.
Tarif:Hoshigaki (Kuru Hurma)