Kayıp İkonlarımızın Ayakkabıları Hâlâ Hayat Dolu

Beykozlu

New member
Eric Carle
B. 1929


Northampton, Mass.’daki stüdyosunda resim yapmak için, en ünlüsü “The Very Hungry Caterpillar” olmak üzere düzinelerce resimli kitap çizen ve yazan Eric Carle, kendisine doktor laboratuvar önlüğü tarzında beyaz bir önlük ve özel bir çift giydirdi. başka hiçbir yerde giyemeyeceği siyah bağcıklı İtalyan elbise ayakkabılarından. Carle’nin stüdyosunun eski yaratıcı direktörü Motoko Inoue, dünyaya daha fazla renk ve doygunluk getirme konusundaki ısrarlı özlemini hatırlayan Motoko Inoue, “Bu onun normal kişisel hayatından yaratıcı dünyaya geçişiydi” diyor. Ancak tüm gergin rutine rağmen, Carle, resim hayatındaki dağınıklığı “karışıklığı benimsedi”, stüdyosunun zeminlerine devasa duvar resimleri yapmak için genellikle bir süpürgeyi dev bir boya fırçası olarak kullandı ve bu süreçte kendine canlı tonlar sıçrattı, diyor Rachel Hass. Eric Carle Resimli Kitap Sanatı Müzesi. “Ayakkabıların kendisi o kadar sofistike ve zarifti ki, o kadar boya sıçramıştı ki, özgür çocuk ve sofistike adamın bu kombinasyonunu – Eric’in özünü – yakalıyorlar. ”

<saat/>



Larry McMurtry
B. 1936


“Brokeback Mountain”ın uyarlanmış senaryosunu ve “Lonesome Dove” adlı romanı da içeren yazar Larry McMurtry için her sabah bir ritüeldi: Banyo yapar ve Levi’s ile mavi bir Oxford gömleği giyerdi ve aynı çift gömlek giyerdi. sert kovboy çizmeleri, sonra daktilosunun başına otur ve beş sayfa yazana kadar kalkma. Onunla 30 yıl birlikte yaşayan, uzun zamandır yazarlık ortağı olan Diana Ossana, “Teksas’ta büyüdü ve 22 yaşına kadar isteksiz bir kovboydu” diyor. “1991’de açık kalp ameliyatı geçirdikten sonra her öğleden sonra yürüyüşe çıkardık ve o botları giydi, bu beni çıldırttı. ‘Tenis ayakkabısı alman lazım’ dedim.” McMurtry sadece güldü. Her 10 yılda bir, botlar eskidiğinde, o ve Ossana onları tekrar satın almak için aynı mağazayı ziyaret ederdi. “Böyle topuğu olan bir şey giydiğinde,” diyor, “Aşil tendonların kısalabilir ve bu yüzden sonraki yıllarda, uzanırdı ve ben onun topuğunu alır ve onun için uzatırdım. . ”

<saat/>

Sarah Dash
B. 1945


Kesin bir sayı yok, ancak aile üyelerinin tahminine göre Sarah Dash’in 400 veya 500 çift ayakkabısı olabilir. Dash – müthiş bir funk ve gospel şarkıcısı, listeleri fetheden vokal üçlüsü Labelle’nin ayrılmaz bir üyesi ve Keith Richards ve Rolling Stones’un yaratıcı işbirlikçisi – Dash’in yeğeni ve stilisti Sarah Ann Freeman’ı “Sevilen Christian Louboutin, Chanel, Versace” hatırlıyor. “Stilettoları severdi çünkü onu uzun gösterdiğini düşünürdü. Kırmızıları ve portakalları severdi, farklı dokuları, tekstilleri ve giysi kumaşlarını severdi. Freeman, Dash’in ayakkabı cephaneliğinin yanı sıra, rakip gösterişli güneş gözlüğü koleksiyonu ve evini süsleyen Viktorya dönemine ait antikalar dizisinin, onun “rahat, eğlenceli ve korkak” kişiliğini yansıttığını söylüyor. Dash, 2007 yılında San Francisco sirki Teatro ZinZanni ile yaptığı performanslarda, tüylü devasa bir başlık ve kanatlarla eşleştirilen bu kürk kesimli topuklu ayakkabıları giydi.

<saat/>


Siegfried Fischbacher
B. 1939


Siegfried & Roy’un Las Vegas’taki Mirage’daki sihir gösterilerinden birine başlamak için ağır perde kaldırılmadan önce, ikilinin yarısı Siegfried Fischbacher, bir pelerin ve bir maske takarak hiçbir şeyden şüphelenmeyen hayranlarla kaynaşmak için seyircilerin arasına gizlice girerdi. Reklamcısı Dave Kirvin’e göre, kalabalığın ruh halini sessizce hissetmek, kimliğinin tek ipucu, ayaklarında sıra dışı bir çift çivili gümüş çizme. Bu botlar, gösterinin 3 dolarlık özel tasarım öğelerinden biriydi. 5 milyon gardırop ve ikilinin her performans boyunca yapacağı 30 veya 40 yıldırım hızında kostüm değişikliğinden birinde giyildiler. Ayrıca, diyalogdan kaçınan ve genellikle kaplanları, beyaz aslanları ve diğer egzotik hayvanları içeren fiziksel yanılsamalara dayanan gösteride bir komplo aracıydı.

<saat/>

Çiş Çiş Ellis
B. 1941


Türler arasındaki yetkinliği hem geniş bir kayıt kataloğu hem de James Brown ve Van Morrison’ın müziğini yöneten bir kariyer sağlayan usta saksofoncu Alfred (Pee Wee) Ellis, sahne görünümü konusunda titizdi. Bu mokasen ayakkabılar, karısı ve menajeri Charlotte Crofton-Sleigh tarafından, özellikle Ellis’in solo Noel turu için yaptığı yemyeşil kadife bir ceketle eşleşmesi için satın alındı. “Pee Wee alışverişten nefret ederdi” diye hatırlıyor. “O, gerçekçi, basit bir adamdı – günden güne kıyafetleri gündelik eşofmanlar, beyzbol şapkaları olurdu – ama iş performansa geldiğinde, çok özel ve çok daha resmiydi. Ayakkabılardan gömleğe, kravat ve yaka kalıplarına kadar her şeyin doğru olması gerekiyordu. Seyircinin elinden gelenin en iyisini yapmasını bir saygı işareti olarak gördü. Nasıl göründüğü, nasıl oynadığı kadar gösterinin bir parçasıydı. Takım elbise giyildikten sonra oyun başladı. ”

<saat/>


Virgil Abloh
B. 1980


Hiçbir çağdaş tasarımcının imzası, dinamizm, bolluk veya ölçek bakımından Virgil Abloh’unkiyle boy ölçüşemez. Mühendislik ve mimarlık eğitimi alan Abloh, 2017’de Harvard’da verdiği bir konferansta kendisinin “spor ayakkabı kafalısı olmadığını” itiraf etti: “Aynı ayakkabıları çok uzun süre giyiyorum ve sonra diğerine geçiyorum. Ama resmi olmayan terzilik geçmişinden (modanın temellerini bir terzi olan annesinden öğrenmişti), lüks ve sokak giyiminin baştan çıkarıcı bir karışımını yarattı ve Off-White, markası ve Nike arasında kült statüsündeki işbirliklerine yol açtı. Ganalı göçmenlerin çocuğu Abloh, 2018’de The Times’a verdiği demeçte, “Bu odanın etrafında bana benzeyen insanlar var” dedi. “Bunu daha önce modada hiç görmediniz. İnsanlar değişti ve bu yüzden moda değişmek zorunda kaldı. Bu neon yeşili çift, Louis Vuitton erkek giyiminin sanat yönetmeni olan Abloh’un tasarladığı son ayakkabılar arasındaydı. Kasım ayında Louis Vuitton’un Miami podyumunda çıkışlarını görmeden önce öldü.

<saat/>

Jacques d’Amboise
B. 1934


1953’ten 1984’e kadar New York Balesi’nin baş dansçısı olarak 24 kişiye özel rol üstlenen ve aynı zamanda New York’ta Ulusal Dans Enstitüsü’nü kuran Jacques d’Amboise’ın titizliği ayakkabılarında ortaya çıkıyor. Jacques’in oğlu ve kendisi de bir dansçı olan Christopher d’Amboise, “Ayaklarını her zaman bir beden çok küçük olan bale ayakkabılarına sıkıştırırdı – bunun hatlarının daha zarif görünmesini sağladığını hissetti” diyor ve Jacques’in “çocuksu bir coşkuyla” performans gösterdiğini ekliyor. ve “kaygısız, umursamaz bir tarz. Ama “yıllar içinde, ayak parmakları birden fazla ameliyat gerektirecek kadar boğumlu hale geldi ve normal ayakkabılarla kolayca yürüyemez hale geldi – bu ayakkabılar, sanatsal mükemmelliğin yanı sıra bunu başarmanın getirdiği fiziksel fedakarlığı da sergiliyor. Uzun zamandır bir arkadaş olan Jamee Schleifer, Jacques’ın canlı ruhunu evinde tutmak için çifti müzayedede satın aldı. “Ona sarılmak bir kayaya sarılmak gibi hissettirdi, adam çok formdaydı” diyor. “Bu ayakkabıları sonuna kadar doldurdu. ”

<saat/>


Fırtına Fırtına
B. 1928


Alev saçlı, burlesk efsane Tempest Storm – Carnegie Hall’da striptiz yapan ve John F. Kennedy ve Elvis’in söylentilere göre sevgilisi olan paçavralardan zengin bir ünlü – bir gece elbisesi, eldivenler, incilerle sahneye fırladı. ve bir şapka ve sadece bir G-string, pasties ve çok sevilen yüksek topuklu çiftlerinden birinde bırakın. Sözde “vintage striptizci” bir zamanlar bir üniversitede sadece vizon ceketini soyarak isyana neden oldu ve 80’li yaşlarının başında bir performans sırasında düşüp kalçasını yaralayana kadar performans göstermeye devam etti. Harvey Robbins, “90 yaşında bile olsa asla topuklu ayakkabısız dışarı çıkmazdı. Gösterişli, son derece bağımsız ve inanılmaz derecede eğitimliydi, ancak yedinci sınıfı bitirip Georgia’nın pamuk tarlalarından gelmesine rağmen” diyor. Storm’u 16 yaşındayken dans ederken gördü ve 50 yıl sonra gururla onun menajeri oldu. “Yıldızlarla fotoğraf çekmedi” diyor, “çünkü onun da herhangi biri kadar büyük olduğunu hissetti. ”

<saat/>


Hank Aaron
B. 1934


Hall of Famer ve saygı duyulan sağ saha oyuncusu Hank Aaron, neredeyse rakipsiz bir 755 sayıya ulaştı. Sahada Aaron, Atlanta Braves’i (eski adıyla Milwaukee Braves) ve Milwaukee Brewers’ı baş döndürücü galibiyetlere götürdü. Bunun dışında, Ku Klux Klan yürüyüşlerinden saklanmak zorunda kalan Alabama’lı bir Siyah adamdı, profesyonel beyzbolu ilk kazandığında “renkli” soyunma odalarına götürüldü ve yaklaştıkça sayıları artan ölüm tehditleri aldı. Babe Ruth’un rekorunu kırmak için. Aaron’un ölümü üzerine eski bir takım arkadaşı olan Joe Torre, “Oyun için gelirdi, giyinirdi, eve giderdi” dedi. Aaron, 1994’te The Times’a arka kapıdan beyzbol sahalarını terk etmesi ve polise eşlik etmesi gerektiğini söyledi: “Bütün bu şeyler ağzımda kötü bir tat bıraktı ve geçmeyecek. Kalbimin bir parçasını oydular. M. L. B. kariyerinin son yıllarında bu kramponları giydi.

<saat/>


Hester Ford
B. 1905 dolaylarında


Öldüğü sırada en yaşlı Amerikalı olduğuna inanılan Hester Ford, Charlotte, NC’de bir ünlüydü, o kadar ki otobüs şoförleri onu ayak işleri için almak için evinde plansız dururlardı. Hala enerjik ve gözüpek olan Ford, 100 yaşına bastıktan çok sonra her gün düzenli olarak kilometrelerce yürürdü. 115 ya da 116 yaşına kadar yaşadı (Ford’un doğduğu yılla ilgili çelişkili nüfus sayımı verileri var) ve kiliseye ve sayısız akrabanın evine giderdi. mahallede. Ford’un 120’den fazla torununun torunlarından biri olan Tanisha Patterson-Powe, “Ona hayat hilelerinin kraliçesi dedim” diyor. “Bir şey kırıldıysa, onu tamir edecek yaratıcılığa sahipti. Patterson-Powe, Ford’un saçma sapan ruhunu ve derin direncini hatırlıyor – Jim Crow’un ayrımcılık, iki salgın ve 21 başkanlık seçimi dönemini yaşadı – ve geniş aile ağacının ona en büyük neşeyi getirdiğini söylüyor. Torunlarından Mary Hill, “Hepimiz için birer kek yapardı” diyor.

<saat/>


Halyna Hutchins
B. 1979


Film prodüksiyonu için Los Angeles’a taşınmadan önce Doğu Avrupa’da araştırmacı gazeteci olarak çalışan Halyna Hutchins, hevesle çizme topladı. Ekim ayında “Rust” film setinde Alec Baldwin tarafından boşaltılan bir pervane tabancasıyla öldürüldü. Ölümünden sonra, kocası Matt Hutchins, otel odasında hala ince bir şekilde kağıt mendille paketlenmiş bir çift karmaşık Tiffany mavisi kovboy çizmesi keşfetti. The Times’a yazdığı bir notta, “Açıkçası botları Los Angeles’a geri getirmek amacıyla satın almış ve çölde çalışırken kaçınılmaz olan çizik ve çiziklerden kaçınmak için paketli halde bırakmıştı” dedi. “Halyna deri aksesuarlar, rengarenk atkılar ve şapkalar giymeyi severdi ve hiç şüphem yok ki bu çizmeler, kafasında, eve geldiğinde giyeceği birçok kıyafetin bir parçası ya da temeli olacaktı. ”
 
Üst