Ben bir Moda Editörüyüm ve Çöplükten Alışveriş Yapıyorum

Beykozlu

New member
Dizlerimin arasındaki düz siyah hasır çantada tasarımcı etiketi yoktu, sadece üzerinde son binyıla ait bir “Made in British Hong Kong” etiketi vardı. Abartılı derecede sağlamdı, dergilerin bir yatırım makalesi diyebileceği bir havası vardı. New York Moda Haftası’nın bir etkinliğinde yanımda oturan arkadaşım menşeini sorduğunda, önceden yalan söylememeye karar verdim.

“Çöplükten” dedim.

Acemi bir moda editörüyken, New York’ta parasız yaşamak benim sırrımdı. Ya da en azından New York’ta bir sırdı. Küçük bir kasaba olan Massachusetts’e yaptığım yaz gezilerinde, çöplükte bir hurda agorası, bir çöp şenliği vardı – yerel gazete yeni ve sıcak olanı sıraladı ve insanlar sadece dedikodu yapmak ve esintiyi çekmek için toplandılar. Hiçbir zaman doğrudan çöplüğün ortasındaki paslı döküntü yığınlarından balık tutacak kadar cesur olmadım. Ama Swap Shop – küçük bir kulübe – bir tür ücretsiz butik olarak hizmet vermeye başlamıştı ve orada Rachel Comey için geçebilecek bir çift gök mavisi takunya ve 1970’lerden kalma bir Gucci de dahil olmak üzere birçok tuhaf zevk ürünü keşfettim. Paris Moda Haftası’nda bana iltifatlar kazandıran, sıçrayan zebralarla desenli atkı.

Swap Shop’u sevdim ve sadece her şey ücretsiz olduğu için değil. Küratörlü, antiseptik butiklere girdiğimde, yeniliğe aç hissettim. Swap Shop’un karmaşasını incelerken, sonsuz olasılıklar gördüm. En eski kıyafetler bile, Quentin Tarantino tarafından yeniden keşfedilmeyi bekleyen belli bir yaştaki oyuncular gibi canlanmaya hazır görünüyordu. Yıllar geçtikçe ve yüzde 1, kasaba nüfusunun yüzde 100’ünü oluşturmaya yaklaştıkça, yaz insanları sarsıcı derecede bozulmamış bazı eşyaları bırakmaya başladı. Mükemmel giyilebilir APC kazakları ve COS gömlekleri çıkardım ve bir aile arkadaşım bana içinde artık para olan bir Ferragamo çantası bulduğumu söyledi. Babam lüks bir özel okuldan güzel bir sweatshirt buldu. “Brooklyn Friends’e gittin mi?” insanlar onu ne zaman giydiğini sorardı. “Hayır,” diye cevap verirdi, “Takas Dükkanına gittim.”




Tasarruf etmeye ve kişisel bir tarza benzer bir yol bulmaya başladığımda, giysilerinizin bir geçmişi olduğunu, bilinmeyen bir geçmişi olduğunu kabul etmekte hâlâ utanç verici bir şey vardı. -sen hayat. Modayı örtmek için on buçuk yıl harcadım (şu anda Elle’nin moda özellikleri yönetmeniyim) ve bu süre zarfında endüstrinin sürdürülebilirliğe ve yeniden kullanıma uyandığını gördüm. Satılmayan malları daha önce yok eden, hatta yakmış olan lüks markalar, şimdi onu yeniden icat etmenin yollarını düşünüyor. Kurtarma ve yeniden satış, Shein gibi giyim devlerinin her hafta binlerce yeni stil sunduğu, sosyal medya kullanıcılarının en son satın aldıkları çığı “taşıma videolarında” gösterdiği ve Instagram etkileyicilerinin kendilerini yeni kıyafetlerle birden fazla yayınladığı hızlı moda konveyör bandının panzehiri haline geldi. günde bir kez. Bazıları çok az şeye sahipken ve diğerleri seçenekler bolluğunda boğulurken, bolluğun gösteriş yapması – bu kadar uzun süredir ekran temelli varlığımızın temel itici gücü – kötü davranışlar gibi hissetmeye başlar.

Başkalarının çöplerinden yeni şeyler yapmak, Amerika’nın küçük kasabalarda on yıllardır, Freecycle veya Buy Nothing gruplarının bir tür belediye öncüsü olarak yaptığı bir şeydir. Kaynakları paylaşmanın önemi, Covid-19 salgını şiddetlendikçe giderek daha net hale geldi. Gittikçe daha fazla insan için, komşulardan bedava eşya almak bir tuhaflık ya da bir günlük gezi için eğlenceli bir bahane olmaktan çıkıp gerekli bir karşılıklı yardım biçimi haline geldi.

Covid, karşılıklı yardımlaşma konusunda derslerini verdi, ama tabii ki onlar tarafından yaşamaya çalışan her topluluğa da meydan okudu ve son iki yıldan hiçbirimizin ne götürdüğü henüz net değil. Pandemi sırasında Swap Shop kapandı ve bölgeyi sosyal kaçış valfi olmadan terk etti. Geçen yaz yeniden açıldığında, yeni ve sıcak bir şehir kulübü olabilirdi. Gerçekten de, ilk geri dönüş yolculuğum biraz kadife bir deneyim gibi geldi – kasaba 100 dolarlık erişim iznini daha güçlü bir şekilde uygulamaya başlamıştı. Bir arkadaşımla gittim ve rahatladım ki, burası hala bir çöplüktü – geçmiş yaşam regresyonu üzerine sudan zarar görmüş ciltsiz kitaplarla, eski dergilerin eski sayılarıyla, sık sık giyilen bebek ayakkabılarıyla doluydu. Bir ailenin “garaj” olarak işaretlenmiş birkaç kutuyu Swap Shop’a çekmesine yardım ettik ve ödülümüz, içeriklerinde ilk denemeyi yapmaktı. Çılgın bir teyzeye ait olması gereken bir bilezik ve kolyeyle oradan ayrıldım. Bilezik ikiye ayrılmıştı ama biraz süper yapıştırıcı ile yüzyıl ortası ihtişamına geri döndürülebileceğini düşündüm.

Dünyanın bir Swap Shop makrokozmosu haline gelmesine yol açan sosyal kayma – çoğumuz kullanılabilir kısa ömürlü için serbest dalış yapıyor, sınırlı kaynaklarımızı birbirimizle bir araya getiriyoruz – kutlanacak bir şey değil. Varlıklılar ve yoksullar arasındaki ayrım her geçen gün daha keskin bir şekilde çizilmiş gibi görünüyor ve birincilerin bıktıkları zaman ikincilere bir tasarım ürünü bahşetmeleri gerçeği, özellikle bu hafif jest bile yalnızca mevcut olduğunda, pek de rahatlatıcı değil. giriş ücretini paylayacak kadar parası olan yoksullara. Ama yine de, bir araya gelme anlarında kapılacak küçük sevinçler, çöplerin ortasında daha iyi bir şeyin vizyonu var.


Véronique Hyland, Elle’nin moda filmleri direktörüdür. İlk deneme koleksiyonu “Kıyafet Kodu: Yeni Görünümden Bin Yıllık Pembeye Modanın Kilidini Açmak” (HarperCollins, 2022).
 
Üst